LEBENSOHL
Ortağımızın 1 NT açılışından sonra, Rakip Natürel bir renkle araya girdiÄŸinde kullanılan konvansiyondur.
• Cevapcı Rakibin Araya GirdiÄŸi Rengi durduramayan;
8-9 Puan ile KONTUR atar. 10+ Puan ile Cuebid Stayman yaparak 4 lü Majör sorar.
​
• Cevapcı Rakibin Araya GirdiÄŸi Rengi durduran;
10+ Puan ile konvansiyonel 2NT den geçirir. Açan mecburi 3 trefl deyince Cuebid Stayman yaparak, 4’lü Majör sorar.
NOT : Rakip 2 trefl ile araya girerse, Cevapcıda durdurucu varken 2NT den geçirir.
Açan 3 trefl dediÄŸinde 3 karo ile Stayman yapar.
​
• Cevapcı 2 seviyesinde (sıçramadan) yeni bir renk söylerse;
5+ renk ve 6-7 Puan ile davet gösterir. Oynamak içindir. Forsing deÄŸildir.
Araya giriş olmasaydı 5+ rengi transfer edip PAS diyecek el.
​
​• Cevapcının rengi rakibin araya girdiÄŸi renkten daha ucuz ve 6-7 Puanı varsa;
2 NT den geçirip, kendi 5+ rengini söyler.
​
• Cevapcı 3 seviyesinde sıçramadan yeni bir renk söylerse;
5+ Renk ve 10+ Puan ile Forsing.
​
AÇANIN KONTURA CEVAPLARI :
• Açanın 4’lü Majörü varsa gösterir. Cevapçının 4’lü Majörü olabilir.
Çünkü elinde 10+ HCP olmadığından Cuebid Stayman yapamıyor.
(cevapcının bu renge 4 lü desteÄŸi varsa 1 tur yükseltir)
​
• Açanın 4’lü Majörü yoksa ve araya girilen rengi durduruyorsa;
Puanına göre 2NT veya 3 NT der.
​
• Açanın 4’lü Majörü yoksa ve araya girilen rengide durduramıyorsa;
5+ Minörü varsa gösterir. Minörden ZON davetidir.
​
• Açanın 4’lü Majörü yoksa ve araya girilen rengide durduramıyorsa;
5+ Minörüde yoksa PAS geçer Cezalı oynatır.
​
• Cevapçının 3NT’si Araya girilen rengi durduramayan, 10+ Puan gösterir.
​
• Cevapçı araya girilen rengi durduruyorsa 4 lü majörü olmayan 10+ Puan ile önce 2NT sonra 3 NT der.
Yani; 4 lü majörü olmayan, Araya girilen rengi durduran el.​​​
​
​