Müdahaleler
GHESTEM
Rakibin oyun açışı üzerine genellikle 5/5 iki renkli ellerle araya girişlerde elin tanımlanması için ve genellikle açar puanı olmayan ellerle kullanılır.
Rakibin 1 ♣ açışı üzerine; (5+5)
cue-bid : kalan renklerin en küçük ve en büyüğü (Pik+karo)
2 NT : kalan renklerin en küçükleri (Kör+karo)
2 Karo : Kalan renklerin en büyükleri (Pik+kör)
1 karo-kör ve pik açılışına cue-bid ve 2 NT aynıdır. En büyükler 3 trefle anlatılır ;
1 karo > 3 tref ; 5+5 major
1 kör > 3 tref ; pik ve karo (5+5)
1 pik > 3 tref ; kör ve karo (5+5)
ZAYIF AÇIŞLARA MÜDAHALELER ;
1. Rakip zayıf iki major açtığı zaman kontur, en az açış puanı gösterir.
(diğer major en az 4'lü olmalıdır)
Çok kuvvetli ve beşli rengi olan ellerle bile önce kontur atılmalıdır.
Puan 13-16 ise konuşulmamış bütün renklere en az 3 'lü destek olmalıdır.
2. Rakip iki karo açmışsa, kontur en az 4-3 majör gösterir.
3. 2NT, sanzatu açacak puan ve açılan renkte keser gösterir.
4. İki seviyesinde renk, en az beş kartlı, açış puanı olan el belirtir.
Konuşulmamış renklere destek olmayabilir.
5. Üç seviyesinde renk, kaliteli uzun bir renk, açış puanı belirtir.
(başka renge destek olmayabilir)
6. Rakip iki majör açmışsa, dört seviyesinde minör, söylenen rengin yanında
diğer majörün de beşli olduğunu ve en az zon oynanacak puan olduğunu anlatır.
7. Cue- bid, ortağa keseri varsa sanzatu demesini söyler.
8. 3NT, rakip renkte keser ve uzun kapalı bir renk anlatır.
ZAYIF AÇIŞA ORTAĞIN KONTURUNA VERİLECEK CEVAPLAR :
2X Double 2 seviyesinde cevaplar 0-7 Puan en az 4 kart
2 NT > 3 trefe transfer (lebensohl) bizdeki renk açıcının renginden küçükse
direk 3 seviyesinde okuyamayacağımız için 2 NT den geçip 3 seviyesinde
rengimizi söylüyoruz (0-7 puan) Ortağınız sizin 2 NT transferinize
3 tref yerine kendi rengini söylüyorsa bu iyi koz ile forsing dekleredir.
3 seviyesinde deklereler 8+ puanla yapılır.
RENKLE ARAYA GİRİŞLER:
Bir Seviyesinde Basit Araya Girme;
7-16 HCP Renginiz 5+ kartlı olmalıdır. Forsing değildir.
İki Seviyesinde Basit Araya Girme (1 S > 2 H)
13 - 16 renginiz kuvvetli olmalıdır. En azından açar bir el puanına sahip olmalısınız. Forsing değildir.
Renkle araya girişe cevaplar ;
araya giren ortağınızın rengine desteğiniz yoksa;
0-6 puanla pas geçebilirsiniz
7-9 puanla isterseniz yeni bir renk konuşabilirsiniz
10+ puanla cue-bid yapabilirsiniz (Forsing)
araya giren ortağınızın rengine desteğiniz varsa;
10 puandan az puanla sıçramalı destek verebilirsiniz (Baraj)
10+ puanla cue-bid yapınız (Forsing)
Renkle sıçramalı araya girme ;
sıçramalı zayıf girişler (1 C > 2 H) ;
5-12 puan renk uzun ve kuvvetli olmalıdır.
1 NT ile araya girme ;
Eliniz 1 NT açacak el olmalı ayrıca rakip rengiinde kesin durdurucu olmalı. rakip renginde durdurucunuz yoksa konturla araya girmek daha faydalıdır.
2 NT ile araya girme (Konvansiyonal);
rakibin minör açışlarına 2 NT H ve diğer minör
rakibin major açışlarına 2 NT 5+5 minörlerdir
cevapcı ortağın renklerinden birini söylemelidir.
cevapcının 3 NT si oynamayadır.
Rakibin açışına 2 NT puanıyla (20-22) 2 NT girilmez çünkü 2 NT konvansiyonaldır bu durumda kontur atıp gelene 2 NT demelisiniz
CUE-BID le araya girmek;
rakibin rengini cue-bid eden oyuncuda;
rakip minör açmışsa 5+5 major,
rakip major açmıçsa diğer major ve 1 minör (5+5) gösterir
cevapçının 2 NT si ortağın minörünü sorar,
rakibin rengini cue-bid zon forsingidir,
3 NT oynayamadır.
RAKİP SANZATO'YA MÜDAHALALER
LANDY
Rakiplerin 1NT açışına dördüncü pozisyonda kullandığımız bir defans Konvansiyonudur.
Alvin Landy tarafından tasarlanmıştır.
Temel özelliği 2 Trefl ile Majörlerin gösterilmesidir.
Esnek oynanırsa en az 5-4 majör (bazı oyuncular bu durumda beşli kör gerektiğini savunur)
en disiplinli 5-5 majör şeklinde oynanır.
Bu disiplin Zon durumuna da bağlanabilir, lehte Zon durumunda 5-4 majör ve aleyhte zon durumunda 5-5 majör şeklinde.
cevapcı :
-
Pas : Uzun Trefl ve zayıf elle oynamak için.
-
2 karo : Uzun Karolarla ve zayıf elle oynamak için.
-
2 Majör : Zayıf elle en düşük seviyede tercih
-
2 NT : 1 tur forsing olup ortağından en iyi majörünü göstermesini ister.
-
3 Trefl : her iki majöre dörtlü destek
-
3 Karo : Kaliteli 6+ ve iyi el. Zon davet
-
3 Majör : Minörlerde kayıp değerleri olmayan iyi bir el. Zon davet
-
4 Majör Oynamak için.
MULTI LANDY :
1. Kontur : Ortaklık anlaşmasına göre ya eş değer el ya Dörtlü majör ve 5+ minör, ya da uzun bir minör
2. 2 Trefl : majörler,
3. 2 Karo : Majörlerden biri (Zayıf-2 açış gibi)
4. 2 Majör : beşli majör ve 4+ minör,
5. 2 SA : Minörler
cevapcı :
a. 2 Trefl araya girişe; uzun olan majörünü söyler, majörleri eşit uzunluktaysa 2 Karo deklare eder.
b. 2 Karo araya girişe; 2 Kör deklare ederek uzun rengi sorar.
c. 2 Kör-Pik araya girişe; genelde minör de 5 parçadır ama çok sağlam bir 4 parça da olabilir. Ortak 3 parça Kör (pik) ile pas geçer, yoksa 2 NT deklare ederek minör rengi ister. Yalnız minör rengin çok iyi bir 4 parça da olabileceğini göz önünde bulundurmalıdır.
d. 2 NT araya girişe; minörler en az 5-5 olacağı için uzun minörünü söyler.
f. 3 seviyesindeki araya girişler 7 parça ve preemptive’dir, pas geçilmelidir.
CAPPELETTİ
-
Rakibin 1 Sanzatu açışına müdahaledir. Kontur NT puanı ve dengeli el gösterir.
-
2 ♣; Tek renkli bir el gösterir
-
2 ♦; İki uzun majör gösterir
-
2 ♥; Kör ve bir minör gösterir
-
2 ♠; Pik ve bir minör gösterir
-
2 NT; İki uzun minör gösterir
-
2 ♣ araya girişinden sonra 4. oyuncu zayıf bir eli varsa 2 ♦ ile, kuvvetli bir eli varsa 2 NT ile uzun rengi sorar, diğer konuşmaları natüreldir.
-
Diğer araya girişlerde; 4. Oyuncunun sıçramasız destekleri zayıf el, sıçramalı destekleri kuvvetli el gösterir. Farklı bir renk deklaresi diğer iki rengin desteklenmediği tek renkli bir gösterir.
-
2 ♥ ve 2 ♠ araya girişlerinde ise 2 NT minör rengin ne olduğunu sorar.
-
Kontura cevap ise opsiyoneldir. 4. oyuncu çok zayıf olmayan dengeli bir elle konturu cezaya çevirir, uzun rengi varsa deklare eder, çok zayıfsa en uzun rengini söyler.